Ben je verhuisd, heb je een nieuw e-mailadres of een ander bankrekeningnummer? Geef wijzigingen op tijd aan ons door. Zo weten wij waar we belangrijke informatie naartoe moeten sturen.
Het is belangrijk dat je verzekering goed past bij jouw persoonlijke situatie. Verandert er iets in het gebruik of de waarde van jouw paard? Laat het ons weten. Dan bekijken wij of jouw verzekering moet worden aangepast. Zo voorkom je bijvoorbeeld dat je een lagere uitkering ontvangt dan waarop je gerekend had. Op die manier zorgen we samen dat je goed verzekerd bent én blijft.
Een wijziging van contactgegevens kun je snel en eenvoudig doorgeven. Een verzoek voor een wijziging van de verzekerde waarde van het paard of de dekking van de verzekering, zullen wij eerst in behandeling nemen. Je kunt de wijzigingen bij voorkeur via de Mijn EFO Omgeving indienen.
Wil je jouw verzekering wijzigen, omdat de verzekerde waarde of gebruikersdoel van je paard veranderd is? Geef deze wijziging dan aan ons door.
Wil je de dekking van jouw verzekering wijzigen? Meestal is dit wel mogelijk. Dit is afhankelijk van de dekking die je nu hebt en de verandering die je graag wilt doorvoeren. Wanneer je jouw paard uitgebreider wilt verzekeren, kan het namelijk zo zijn dat er andere acceptatievoorwaarden zijn. Jouw verzoek tot wijziging wordt daarom altijd doorgegeven aan een van onze inspecteurs Ron, Gea of Klaas.
Je sluit de verzekering af voor tenminste een jaar. Het jaar gaat in op de ingangsdatum die
wordt genoemd op jouw polisblad. Na dit jaar is de opzegtermijn een maand.
De verzekering eindigt per direct wanneer er geen verzekerbaar belang meer is. Een aantal
voorbeelden hiervan zijn de verkoop van je paard, het overlijden van je paard of wanneer je paard blijvend ongeschikt is voor het verzekerde gebruikersdoel.
Wanneer je je paard verkocht hebt en de nieuwe eigenaar wil de verzekering overnemen, moet je eerst jouw verzekering opzeggen. Graag ontvangen wij een nieuw aanvraagformulier van de nieuwe eigenaar van het paard.
De verzekering kun je alleen schriftelijk opzeggen. Bij voorkeur kun je online via de Mijn EFO Omgeving de wijziging indienen, maar dit kan ook via de post of via de e-mail.
Wij helpen je graag verder met een persoonlijk advies. Onze inspecteurs leggen je graag uit wat onze verzekeringen betekenen. Samen zoeken we een verzekering die het beste bij jou en je paard past.
Voor vragen over wijzigingen of opzeggingen kun je ook contact met ons opnemen. Wij staan je graag te woord. Het doorgeven van een wijziging of opzegging kan alleen schriftelijk worden ingediend. Wij mogen dit telefonisch helaas niet aannemen.